Με δυνατά και ίσως ακραία λόγια, τυπωμένα στους τοίχους για να μείνουν, εκφράζονται όλο και συχνότερα τις μέρες μας ομάδες "αγανακτισμένων" πολιτών.
Η τελευταία λοιπόν εξωτερική "διακόσμηση" της Ακαδημίας Αθηνών, όπως και των δυο άλλων κτιρίων (Πανεπιστημίου και Βιβλιοθήκης). Μπορεί η καλαισθησία να απουσιάζει, αλλά το πνεύμα και κάποια δόση χιούμορ είναι παρόντα.
Και δυο λόγια για το κτίριο της Ακαδημίας Αθηνών (από τη wikipedia).
Tο μέγαρο της Ακαδημίας Αθηνών αποτελεί το ένα από τα μέρη της "αρχιτεκτονικής τριλογίας", Μουσείο (Εθνική Βιβλιοθήκη) - Πανεπιστήμιο - Ακαδημία, που σχεδίασε το 1859 ο Δανός αρχιτέκτονας Θεόφιλος Χάνσεν (1813-1891), νεότερος αδελφός του αρχιτέκτονα του Πανεπιστημίου Κρίστιαν Χάνσεν.
Εξαίρεση δεν μπορούσαν να αποτελέσουν ούτε οι τοίχοι του ομορφότερου ίσως νεοκλασικού κτιρίου της Πρωτεύουσας, του μεγάρου της Ακαδημίας Αθηνών, όπως και των παρακείμενων κτιρίων του Πανεπιστημίου και της Εθνικής Βιβλιοθήκης.
Σημεία των καιρών. Κάπως έτσι γράφεται ένα κομμάτι της ιστορίας την εποχή της παρακμής.
Σημεία των καιρών. Κάπως έτσι γράφεται ένα κομμάτι της ιστορίας την εποχή της παρακμής.
Η τελευταία λοιπόν εξωτερική "διακόσμηση" της Ακαδημίας Αθηνών, όπως και των δυο άλλων κτιρίων (Πανεπιστημίου και Βιβλιοθήκης). Μπορεί η καλαισθησία να απουσιάζει, αλλά το πνεύμα και κάποια δόση χιούμορ είναι παρόντα.
Και δυο λόγια για το κτίριο της Ακαδημίας Αθηνών (από τη wikipedia).
Tο μέγαρο της Ακαδημίας Αθηνών αποτελεί το ένα από τα μέρη της "αρχιτεκτονικής τριλογίας", Μουσείο (Εθνική Βιβλιοθήκη) - Πανεπιστήμιο - Ακαδημία, που σχεδίασε το 1859 ο Δανός αρχιτέκτονας Θεόφιλος Χάνσεν (1813-1891), νεότερος αδελφός του αρχιτέκτονα του Πανεπιστημίου Κρίστιαν Χάνσεν.
Θεωρείται το σημαντικότερο έργο του Χάνσεν, και ένα από τα ωραιότερα νεοκλασικά οικοδομήματα του κόσμου. Πηγή έμπνευσης του αρχιτέκτονα ήταν η κλασική αρχιτεκτονική του αθηναϊκού 5ου αιώνα, όπως εμφανίζεται με τα μνημεία της Ακροπόλεως.
Ειδικότερα ο Χάνσεν έλαβε τα στοιχεία ιωνικού ρυθμού που κυριαρχούν στο οικοδόμημα της Ακαδημίας από το κομψοτέχνημα του Ερεχθείου. Στον γλυπτικό και ζωγραφικό διάκοσμο του μεγάρου συγκεφαλαιώνεται όλη η αρχαία ελληνική παράδοση και συγχρόνως εκφράζονται τα χαρακτηριστικά του παρόντος και τα οράματα του Ελληνισμού της εποχής.
Τα γλυπτά του αετώματος είναι έργο του Λεωνίδα Δρόση.
___________________
Φωτογραφίες: Takis.Ant
___________________
Φωτογραφίες: Takis.Ant
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου