Μόνα Λίζα: Εκτίθεται στο Μουσείο του Λούβρου, στο Παρίσι και για πολλά χρόνια βρίσκεται στο επίκεντρο των εμπειρογνώμων, των ιστορικών της τέχνης και γενικότερα των φιλότεχνων για το χαμόγελό της.
Όμως, ένα ακόμα ζήτημα έχει προκύψει. Γιατί η Μόνα Λίζα δεν έχει φρύδια; ούτε βλεφαρίδες; Το έχετε σίγουρα παρατηρήσει. Μπορείτε να φανταστείτε το γιατί;
Υπάρχουν δύο θεωρίες:
Η πρώτη λέει, ότι την εποχή εκείνη ήταν της μόδας οι γυναίκες να αφαιρούν τελείως τα φρύδια τους. Έτσι, η γυναίκα την οποία ο πίνακας απεικονίζει (η Λίζα ντελ Τζιοκόντο - εξ' ου και Τζιοκόντα) εξ' αρχής δεν είχε. Οπότε και ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι την ζωγράφισε όπως ήταν, χωρίς φρύδια.
Η δεύτερη, κάπως πιο πολύπλοκη θεωρία, είναι βασισμένη στην μελέτη ενός μηχανικού, του Pascal Cotte, που έχει αφιερώσει αμέτρητες ώρες στην εξέταση του πίνακα. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Pascal Cotte στην αρχική της μορφή η γυναίκα είχε φρύδια, όμως μετά τις πολλές επεμβάσεις που έχουν γίνει για την συντήρηση του πίνακα, έχουν διαβρωθεί.Ειδικότερα ο Cotte ισχυρίζεται ότι κατάφερε να δει μέσω εξαιρετικά λεπτομερών ψηφιακών σαρώσεων την εικόνα όπως ήταν τον 16ο αιώνα. Εκεί ανακάλυψε ότι η γυναίκα του εμπόρου από την Φλωρεντία είχε φρύδια και βλεφαρίδες, αλλά έχουν αλλοιωθεί τόσο που δεν φαίνονται πια.
Όμως τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη:
Υπάρχουν δύο θεωρίες:
Η πρώτη λέει, ότι την εποχή εκείνη ήταν της μόδας οι γυναίκες να αφαιρούν τελείως τα φρύδια τους. Έτσι, η γυναίκα την οποία ο πίνακας απεικονίζει (η Λίζα ντελ Τζιοκόντο - εξ' ου και Τζιοκόντα) εξ' αρχής δεν είχε. Οπότε και ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι την ζωγράφισε όπως ήταν, χωρίς φρύδια.
Η δεύτερη, κάπως πιο πολύπλοκη θεωρία, είναι βασισμένη στην μελέτη ενός μηχανικού, του Pascal Cotte, που έχει αφιερώσει αμέτρητες ώρες στην εξέταση του πίνακα. Σύμφωνα, λοιπόν, με τον Pascal Cotte στην αρχική της μορφή η γυναίκα είχε φρύδια, όμως μετά τις πολλές επεμβάσεις που έχουν γίνει για την συντήρηση του πίνακα, έχουν διαβρωθεί.Ειδικότερα ο Cotte ισχυρίζεται ότι κατάφερε να δει μέσω εξαιρετικά λεπτομερών ψηφιακών σαρώσεων την εικόνα όπως ήταν τον 16ο αιώνα. Εκεί ανακάλυψε ότι η γυναίκα του εμπόρου από την Φλωρεντία είχε φρύδια και βλεφαρίδες, αλλά έχουν αλλοιωθεί τόσο που δεν φαίνονται πια.
Όμως τα πράγματα περιπλέκονται ακόμη:
Το αντίγραφο του πίνακα της Μόνα Λίζα
Το 2012 ανακοινώθηκε πως στο Μουσείο ντελ Πράδο υπάρχει πίνακας που είναι αντίγραφο της Μόνα Λίζα και δημιουργήθηκε την ίδια χρονική περίοδο με τον αυθεντικό πίνακα, πιθανότατα από κάποιο μαθητή του Ντα Βίντσι, ίσως τον Φραντσέσκο Μέλτσι. Αυτός ο πίνακας-αντίγραφο απεικονίζει τη Μόνα Λίζα αρκετά νεότερη, σε σχέση με την πρωτότυπη απεικόνισή της, λιγότερο εξιδανικευμένη και για αυτό το λόγο ίσως αποτελεί μια πιο ακριβή περιγραφή της συγκεκριμένης γυναίκας. Χαρακτηριστικό του δεύτερου πίνακα είναι πως ο δημιουργός του έχει σχεδιάσει και φρύδια στην εικονιζόμενη, κάτι που λείπει πλήρως από τον αρχικό πίνακα.
_______________
πηγές: www.newsbomb.gr και http://el.wikipedia.org
_______________
πηγές: www.newsbomb.gr και http://el.wikipedia.org
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου