Η γυναίκα είχε αγοράσει τον πίνακα σε ένα παζάρι στη Δυτική Βιρτζίνια, στα τέλη του 2009 επειδή της άρεσε η... κορνίζα, πληρώνοντας συνολικά 7 δολάρια. Κανείς τότε δεν γνώριζε ότι επρόκειτο για το έργο «Τοπίο στην όχθη του Σηκουάνα» που ζωγράφισε ο Πιερ Ογκίστ Ρενουάρ το 1879, ότι το έργο αυτό είχε κλαπεί από το Μουσείο Τέχνης της Βαλτιμόρης το 1951 και ότι η αξία του ξεπερνά τις 100.000 δολάρια.
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα στα "Νέα" το έργο, το μέγεθός του οποίου δεν ξεπερνάει αυτό μιας χαρτοπετσέτας, βρέθηκε στο επίκεντρο δικαστικής διαμάχης μεταξύ της Μάρσια "Μάρθα" Φάκουα (της γυναίκας που το αγόρασε στο παζάρι) και του Μουσείου Τέχνης της Βαλτιμόρης. Τελικά η δικαστής Λεόνι Μπρινκίμα απέρριψε τον ισχυρισμό της κ.Φάκουα ότι ο πίνακας της ανήκει, σημειώνοντας ότι ο τίτλος ιδιοκτησίας δεν μπορεί να μεταβιβαστεί εφόσον το αντικείμενο είναι προϊόν κλοπής.
Μολονότι στην κορνίζα υπήρχε η επιγραφή «Ρενουάρ 1841-1919» η Φάκουα αγνοούσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό πίνακα του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου και τον φύλαξε για δυόμισι χρόνια σε μια σακούλα σκουπιδιών. Η μητέρα της, που είναι καθηγήτρια τέχνης και ζωγράφος, την προέτρεψε να τον εκτιμήσει τον Ιούλιο του 2012 και ο οίκος δημοπρασιών στον οποίο απευθύνθηκε επιβεβαίωσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό Ρενουάρ. Έτσι η υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας.
Πάντως παραμένει αδιευκρίνιστο πού βρισκόταν ο πίνακας από την ημέρα που κλάπηκε, τον Νοέμβριο του 1951, μέχρι την επανεμφάνισή του στο παζάρι στα τέλη του 2009.
Το «Τοπίο στην όχθη του Σηκουάνα» είχε περιέλθει στην κατοχή του μουσείου από τη συλλέκτρια Σάιντι Μέι, η οποία, όταν τον Μάιο του 1951 πέθανε, κληροδότησε τη συλλογή της στο μουσείο.
_________________
Πηγή: www.tanea.gr
Μολονότι στην κορνίζα υπήρχε η επιγραφή «Ρενουάρ 1841-1919» η Φάκουα αγνοούσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό πίνακα του ιμπρεσιονιστή ζωγράφου και τον φύλαξε για δυόμισι χρόνια σε μια σακούλα σκουπιδιών. Η μητέρα της, που είναι καθηγήτρια τέχνης και ζωγράφος, την προέτρεψε να τον εκτιμήσει τον Ιούλιο του 2012 και ο οίκος δημοπρασιών στον οποίο απευθύνθηκε επιβεβαίωσε ότι επρόκειτο για αυθεντικό Ρενουάρ. Έτσι η υπόθεση ήρθε στο φως της δημοσιότητας.
Πάντως παραμένει αδιευκρίνιστο πού βρισκόταν ο πίνακας από την ημέρα που κλάπηκε, τον Νοέμβριο του 1951, μέχρι την επανεμφάνισή του στο παζάρι στα τέλη του 2009.
Το «Τοπίο στην όχθη του Σηκουάνα» είχε περιέλθει στην κατοχή του μουσείου από τη συλλέκτρια Σάιντι Μέι, η οποία, όταν τον Μάιο του 1951 πέθανε, κληροδότησε τη συλλογή της στο μουσείο.
_________________
Πηγή: www.tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου