Οι επιστήμονες δημιούργησαν ένα παιχνίδι εικονικής πραγματικότητας ως μέρος της μεγαλύτερης έρευνας που έχει γίνει μέχρι σήμερα για την άνοια. Είναι σχεδιασμένο ώστε να ελέγχει ένα από τα πρώτα πράγματα που χάνονται με την έλευση της άνοιας: την ικανότητα πλοήγησης στον χώρο. Η αρχική εφαρμογή για κινητό τηλέφωνο είχε τρία εκατομμύρια χρήστες, αλλά η μεταφορά σε επίπεδο εικονικής πραγματικότητας θα επιτρέψει στους επιστήμονες να μελετήσουν εις βάθος το θέμα.
Η βρετανική οργάνωση για την Ερευνα στο Αλτσχάιμερ επισημαίνει ότι στόχος του εγχειρήματος είναι να βρεθεί μια νέα μέθοδος διάγνωσης του προβλήματος.
Στο εικονικό παιχνίδι Sea Hero Quest VR είσαι ο καπετάνιος ενός σκάφους. Το ζητούμενο είναι να μπορέσεις να χαρτογραφήσεις την πορεία σου ανάμεσα σε διαδεδομένους δρόμους της ναυσιπλοΐας, ερημονήσια και παγωμένους ωκεανούς. Ωστόσο, δεν είναι ένα απλό παιχνίδι. Οσο παίζεις, συγκεντρώνονται στοιχεία τα οποία αργότερα θα αναλυθούν από νευροεπιστήμονες.
Ο Μαξ Σκοτ Σλέιντ, από τους δημιουργούς ηλεκτρονικών παιχνιδιών Glitchers, συνεργάστηκε με ερευνητές του Γιουνιβέρσιτι Κόλετζ του Λονδίνου, του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας και της Ζυρίχης.
Οπως είπε στο BBC, «είναι πολύ ενδιαφέρον να παίρνεις κάτι που είναι μάλλον βαρετό και εργαστηριακό και να το μεταφέρεις στο κοινό κάνοντάς το όσο πιο διασκεδαστικό γίνεται. Η αξία του παιχνιδιού για εμάς είναι τα δεδομένα. Αιχμαλωτίζουμε 15 φορές περισσότερα δεδομένα από την τρέχουσα έκδοση του παιχνιδιού, διότι έχουμε διαχωρίσει πού πηγαίνει η βάρκα και πού κοιτάζει ο καπετάνιος».
Οι πρώτες διαπιστώσεις από το πρώτο παιχνίδι παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο νευροεπιστημόνων το 2016.
Οπως έδειξαν τα ευρήματα, η αίσθηση κατεύθυνσης που διαθέτουμε περιορίζεται σταθερά μετά την εφηβεία. Επίσης, όπως δείχνουν τα δεδομένα, οι άνδρες έχουν σχετικά καλύτερη αντίληψη της κατεύθυνσης συγκριτικά με τις γυναίκες και οι Σκανδιναβοί τα κατάφεραν καλύτερα, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές γιατί συμβαίνει αυτό.
Το πρόγραμμα, το οποίο χρηματοδοτείται από την Deutsche Telekom, έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του, αλλά στοχεύει στο να μπορεί να κάνει διάγνωση της άνοιας από τα πρώτα στάδιά της.
Πηγή: kathimerini.gr
Η βρετανική οργάνωση για την Ερευνα στο Αλτσχάιμερ επισημαίνει ότι στόχος του εγχειρήματος είναι να βρεθεί μια νέα μέθοδος διάγνωσης του προβλήματος.
Στο εικονικό παιχνίδι Sea Hero Quest VR είσαι ο καπετάνιος ενός σκάφους. Το ζητούμενο είναι να μπορέσεις να χαρτογραφήσεις την πορεία σου ανάμεσα σε διαδεδομένους δρόμους της ναυσιπλοΐας, ερημονήσια και παγωμένους ωκεανούς. Ωστόσο, δεν είναι ένα απλό παιχνίδι. Οσο παίζεις, συγκεντρώνονται στοιχεία τα οποία αργότερα θα αναλυθούν από νευροεπιστήμονες.
Ο Μαξ Σκοτ Σλέιντ, από τους δημιουργούς ηλεκτρονικών παιχνιδιών Glitchers, συνεργάστηκε με ερευνητές του Γιουνιβέρσιτι Κόλετζ του Λονδίνου, του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας και της Ζυρίχης.
Οπως είπε στο BBC, «είναι πολύ ενδιαφέρον να παίρνεις κάτι που είναι μάλλον βαρετό και εργαστηριακό και να το μεταφέρεις στο κοινό κάνοντάς το όσο πιο διασκεδαστικό γίνεται. Η αξία του παιχνιδιού για εμάς είναι τα δεδομένα. Αιχμαλωτίζουμε 15 φορές περισσότερα δεδομένα από την τρέχουσα έκδοση του παιχνιδιού, διότι έχουμε διαχωρίσει πού πηγαίνει η βάρκα και πού κοιτάζει ο καπετάνιος».
Οι πρώτες διαπιστώσεις από το πρώτο παιχνίδι παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο νευροεπιστημόνων το 2016.
Οπως έδειξαν τα ευρήματα, η αίσθηση κατεύθυνσης που διαθέτουμε περιορίζεται σταθερά μετά την εφηβεία. Επίσης, όπως δείχνουν τα δεδομένα, οι άνδρες έχουν σχετικά καλύτερη αντίληψη της κατεύθυνσης συγκριτικά με τις γυναίκες και οι Σκανδιναβοί τα κατάφεραν καλύτερα, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές γιατί συμβαίνει αυτό.
Το πρόγραμμα, το οποίο χρηματοδοτείται από την Deutsche Telekom, έχει ακόμα πολύ δρόμο μπροστά του, αλλά στοχεύει στο να μπορεί να κάνει διάγνωση της άνοιας από τα πρώτα στάδιά της.
Πηγή: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου