Με το γνωστό του χιούμορ, ο πολύπειρος γελοιογράφος Κώστας Μητρόπουλος*, στη νέα του έκδοση με τίτλο «Γυμνοί στην κρίση», σχολιάζει, σατιρίζει και δείχνει τον δρόμο της εξόδου από την Κρίση που δεν είναι άλλος από το ρέμα. Γιατί όπως σημειώνει και ο ίδιος στο προλογικό του σημείωμα: «Ο γκρεμός είναι γκρεμός. Πάει και τελείωσε. Το ρέμα όμως μπορεί πιο κάτω να γίνεται ποτάμι. Με νεράκι γάργαρο. Με φυλλωσιές δροσερές στις όχθες. Και εκεί μπορεί να σεργιανάνε νεράιδες και να χοροπηδούν συλφίδες! Ζουμερές, αφράτες, παιχνιδιάρες! Εν ολίγοις. Συνοψίζοντας, το μέλλον έχει θέσεις για πάρκινγκ. Οι πιθανότητες να έχουμε και αυτοκίνητο πάλι είναι αρκετούτσικες! Μην το αποκλείετε καθόλου».
Η νέα έκδοση «Γυμνοί στην κρίση» (εκδόσεις Μεταίχμιο), που περιέχει 120 σκίτσα με θέμα τις συνέπειες της κρίσης, εντυπωσιάζει με την ικανότητα του δημιουργού να επινοεί συνεχώς καινούργια αστεία.
"Είναι πολιτικός γελοιογράφος. Και από νωρίς είχε την πρόνοια να μην ταυτίζει την πολιτική γελοιογραφία αποκλειστικά με τα πρόσωπα της πολιτικής, τα χαρακτηριστικά τους, τις επιλογές τους, τις πράξεις τους, τις ιδιοτυπίες τους. Οχι ότι παραγνωρίζει τον ρόλο των πολιτικών στην πολιτική, έχει άλλωστε κουραστεί για να αποδώσει τα χαρακτηριστικά τους με λίγες γραμμές, αλλά γνωρίζει άριστα ότι οι πολιτικοί δεν είναι οι μόνοι πρωταγωνιστές. Γι' αυτό, άλλωστε, σε πολλές από τις γελοιογραφίες του κυριαρχούν οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Εκείνοι που υφίστανται, εντέλει, τις αποφάσεις της πολιτικής.
«Φίλε, μας γδύσανε», θα μπορούσε να λέει κάθε ήρωας και κάθε ηρωίδα των γελοιογραφιών του συγκεκριμένου λευκώματος, που στην πλειονότητά τους είναι γυμνοί και γυμνές - ή σχεδόν...".
*Ο Κώστας Μητρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα το 1925. Άρχισε να δημοσιεύει πολιτικές γελοιογραφίες από τη δεκαετία του 1960 στα "Νέα" και στο "Βήμα".
Η νέα έκδοση «Γυμνοί στην κρίση» (εκδόσεις Μεταίχμιο), που περιέχει 120 σκίτσα με θέμα τις συνέπειες της κρίσης, εντυπωσιάζει με την ικανότητα του δημιουργού να επινοεί συνεχώς καινούργια αστεία.
Ο Κώστας Μητρόπουλος "είναι ένας αριστοκράτης της γελοιογραφίας. Ουδέποτε το πολιτικό σχέδιό του ήταν προσβλητικό, ακόμα και στις δύσκολες περιόδους όπως η σημερινή που τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη είναι συνήθης πολιτική πρακτική. Η πνευματικότητα είναι η βασική ποιότητα της γελοιογραφίας του. Η άλλη, ασφαλώς, είναι η κομψή, αφαιρετική, τόσο αναγνωρίσιμη γραμμή του, με το πενάκι του" αναφέρει ο Ηλίας Κανέλλης στα "Νέα" σχολιάζοντας το καινούργιο του λεύκωμα. Και προσθέτει:
"Είναι πολιτικός γελοιογράφος. Και από νωρίς είχε την πρόνοια να μην ταυτίζει την πολιτική γελοιογραφία αποκλειστικά με τα πρόσωπα της πολιτικής, τα χαρακτηριστικά τους, τις επιλογές τους, τις πράξεις τους, τις ιδιοτυπίες τους. Οχι ότι παραγνωρίζει τον ρόλο των πολιτικών στην πολιτική, έχει άλλωστε κουραστεί για να αποδώσει τα χαρακτηριστικά τους με λίγες γραμμές, αλλά γνωρίζει άριστα ότι οι πολιτικοί δεν είναι οι μόνοι πρωταγωνιστές. Γι' αυτό, άλλωστε, σε πολλές από τις γελοιογραφίες του κυριαρχούν οι άνθρωποι της διπλανής πόρτας. Εκείνοι που υφίστανται, εντέλει, τις αποφάσεις της πολιτικής.
Δεν πρόκειται για ιδεότυπους, για σύμβολα του καθημερινού ανθρώπου. Το αντίθετο. Κάθε ήρωας και κάθε ηρωίδα του Μητρόπουλου είναι ξεχωριστή περίπτωση. Ολοκληρωμένοι χαρακτήρες, κι ας έχουν επινοηθεί με μερικές γραμμές. Συνήθως ανήκουν στη μεσαία τάξη. Είναι οπαδοί της μεσότητας, μετριοπαθείς, συντηρητικοί, συγκρατημένοι, αυτοσαρκαστικοί - αλλά και πάντα έτοιμοι να αδράξουν την ευκαιρία για να περάσουν καλά.
Τέτοιοι είναι οι χαρακτήρες του νέου λευκώματος του Κώστα Μητρόπουλου, «Γυμνοί στην κρίση», που περιέχει 120 γελοιογραφίες με θέμα τις συνέπειες της κρίσης - αλλά κυρίως τις συνέπειες για τους πολίτες από την πολιτική διαχείριση της κρίσης. Θέμα του βιβλίου, δηλαδή, είναι εκείνοι που πληρώνουν τις συνέπειες, όσοι υπέστησαν και συνεχίζουν να υφίστανται «τις εισφορές και τα χαράτσια και τους φόρους».
«Φίλε, μας γδύσανε», θα μπορούσε να λέει κάθε ήρωας και κάθε ηρωίδα των γελοιογραφιών του συγκεκριμένου λευκώματος, που στην πλειονότητά τους είναι γυμνοί και γυμνές - ή σχεδόν...".
Πηγές: tanea.gr , metaixmio.gr
Σχετική ανάρτηση: Οι 12 Καλύτερες Γελοιογραφίες του Κώστα Μητρόπουλου το 2017
Σχετική ανάρτηση: Οι 12 Καλύτερες Γελοιογραφίες του Κώστα Μητρόπουλου το 2017
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου