Την παράδοση σε κάποιο μουσείο ή σε κάποιο αρχείο της χώρας, των επτά -κατά τα άλλα «ιστορικής αξίας»- υπολειμμάτων της ναζιστικής κατοχής στην Αυστρία (1938-1945), που ανακαλύφθηκαν στα υπόγεια της αυστριακής Βουλής, στο πλαίσιο των εργασιών γενικής εσωτερικής ανακαίνισής της, συνιστούν ιστορικοί που ανέλαβαν την έρευνα των ευρημάτων.
Η σχετική απόφαση ως προς την τύχη των ανάγλυφων, της προτομής και των μεγάλων ζωγραφικών πινάκων, όπου, μεταξύ άλλων, απεικονίζεται ο μεγαλύτερος εγκληματίας στην ιστορία της ανθρωπότητας, ο Αδόλφος Χίτλερ, πρόκειται να ληφθεί προσεχώς από τον πρόεδρο της Βουλής Βόλφγκανγκ Σομπότκα σε συνεννόησή του, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε, με τα άλλα τέσσερα κοινοβουλευτικά κόμματα.
Το 2015 η πρώην πρόεδρος της αυστριακής Βουλής Ντόρις Μπούρες είχε αναθέσει στους καθηγητές της Σύγχρονης Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης, Μπέρτραντ Περτς και Βερένα Παβλόφσκι, την έρευνα για την ιστορία του κτιρίου της Βουλής στη διάρκεια των δύο δικτατοριών στην Αυστρία, την Αυστροφασιστική (1933-1938) και την Γερμανοναζιστική (1938-1945).
Η έρευνα, που θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2018, προσπαθεί να αποσαφηνίσει την περίεργη και ανεξερεύνητη έως σήμερα κατάσταση που επικρατούσε στο κτίριο της Βουλής, κυρίως στη διάρκεια της γερμανοναζιστικής κατοχής της Αυστρίας, από την προσάρτηση της χώρας στο Τρίτο Ράιχ, τον Μάρτιο του 1938, μέχρι την απελευθέρωσή της τον Μάιο του 1945.
Ως προς την τύχη των ευρημάτων από τη ναζιστική περίοδο, οι δύο καθηγητές της Σύγχρονης Ιστορίας θέτοντας το ερώτημα, εάν αυτά θα πρέπει να διατηρηθούν ή εάν θα πρέπει να καταστραφούν, θεωρούν πως μία καταστροφή τους θα είχε αρνητικό συμβολικό χαρακτήρα και θα ενίσχυε πιθανότατα τη θέση πως επιχειρείται η εξάλειψη μαρτυριών ενός δυσάρεστου τμήματος της αυστριακής ιστορίας. Ως εκ τούτου προτείνουν την παράδοσή τους σε κάποιο μουσείο ή σε κάποιο αρχείο.
Το μεγαλοπρεπές κτίριο της αυστριακής Βουλής στη Βιέννη, έργο του μεγάλου αρχιτέκτονα Θεόφιλου Χάνσεν, σε ελληνικό νεοκλασικό ρυθμό, με το τεράστιο άγαλμα της θεάς Αθηνάς να δεσπόζει στην είσοδό του και τα αγάλματα αρχαίων Ελλήνων φιλοσόφων στην πρόσοψή του, ήταν στη διάρκεια της γερμανοναζιστικής κατοχής της Αυστρίας, έδρα του «γκάουλαιτερ», του περιφερειακού κομματικού αρχηγού του γερμανικού εθνικοσοσιαλιστικού κόμματος.
Η σχετική απόφαση ως προς την τύχη των ανάγλυφων, της προτομής και των μεγάλων ζωγραφικών πινάκων, όπου, μεταξύ άλλων, απεικονίζεται ο μεγαλύτερος εγκληματίας στην ιστορία της ανθρωπότητας, ο Αδόλφος Χίτλερ, πρόκειται να ληφθεί προσεχώς από τον πρόεδρο της Βουλής Βόλφγκανγκ Σομπότκα σε συνεννόησή του, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε, με τα άλλα τέσσερα κοινοβουλευτικά κόμματα.
Το 2015 η πρώην πρόεδρος της αυστριακής Βουλής Ντόρις Μπούρες είχε αναθέσει στους καθηγητές της Σύγχρονης Ιστορίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης, Μπέρτραντ Περτς και Βερένα Παβλόφσκι, την έρευνα για την ιστορία του κτιρίου της Βουλής στη διάρκεια των δύο δικτατοριών στην Αυστρία, την Αυστροφασιστική (1933-1938) και την Γερμανοναζιστική (1938-1945).
Ως προς την τύχη των ευρημάτων από τη ναζιστική περίοδο, οι δύο καθηγητές της Σύγχρονης Ιστορίας θέτοντας το ερώτημα, εάν αυτά θα πρέπει να διατηρηθούν ή εάν θα πρέπει να καταστραφούν, θεωρούν πως μία καταστροφή τους θα είχε αρνητικό συμβολικό χαρακτήρα και θα ενίσχυε πιθανότατα τη θέση πως επιχειρείται η εξάλειψη μαρτυριών ενός δυσάρεστου τμήματος της αυστριακής ιστορίας. Ως εκ τούτου προτείνουν την παράδοσή τους σε κάποιο μουσείο ή σε κάποιο αρχείο.
Αρχικά, αμέσως μετά την προσάρτηση της Αυστρίας, στο κτίριο της αυστριακής Βουλής εγκαταστάθηκε το γραφείο του Γιόζεφ Μπιούρκελ, επιτρόπου του Γ΄ Ράιχ για την «επανένωση» της Αυστρίας με το γερμανικό Ράιχ και το 1939 μετακόμισε εκεί και η έδρα του «γκάουλαιτερ».
Στο πλαίσιο της έρευνας αναζητούνται απαντήσεις στα ερωτήματα, όπως, γιατί επελέγη το κτίριο της Βουλής και δεν κατασκευάστηκε ειδικό κτίριο για τον «γκάουλαιτερ», ή τι άφησαν πίσω τους οι ναζιστές, εάν υπήρξαν αρχιτεκτονικές αλλαγές στο κτίριο, πώς συντελέστηκε η μετάβαση από το ναζιστικό καθεστώς στη Δεύτερη Αυστριακή Δημοκρατία.
Πηγές: ΑΠΕ-ΜΠΕ, kathimerini.gr
Φωτογραφίες: Takis Ant
Σχετική ανάρτηση: Το κτίριο της Βουλής στη Βιέννη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου