Όσον αφορά στον εκτελεστή της 17Ν, ο κ. Ράμφος αναφέρθηκε στο ψυχολογικό προφίλ του Δημήτρη Κουφοντίνα, λέγοντας ότι στην παιδική του ηλικία ήταν ένα «συνεσταλμένο παιδί» και, όταν εντάχθηκε στην τρομοκρατική οργάνωση, έγινε μια «βαθιά ψυχική αλλαγή», η οποία και αποτυπώθηκε στον τίτλο του βιβλίου του Δ. Κουφοντίνα ("Γεννήθηκα 17 Νοέμβρη"), δηλαδή ήταν «σαν να γεννήθηκε για δεύτερη φορά». «Έφυγε η συστολή και ξαφνικά αυτό το αδύναμο και ατροφικό, συνεσταλμένο εγώ του ανθρώπου πήρε άλλες διαστάσεις. Το αδύναμο εγώ πήρε διαστάσεις υπερεγώ. Γεννήθηκε μέσα του μία τρομερή δύναμη, η οποία επιβεβαιωνόταν κάθε φορά με τις εκτελέσεις» επισήμανε ο Στέλιος Ράμφος.
Σε σχέση με την απεργία πείνας στην οποία έχει προχωρήσει ο καταδικασμένος τρομοκράτης, ο κ. Ράμφος είπε ότι «του είναι αδιάφορο αν θα πεθάνει, από τη στιγμή που θα πεθάνει σύμφωνος με το υπερεγώ του».
Σε σχέση με την πολιτικοποίηση ηθικών ζητημάτων, ο γνωστός φιλόσοφος τόνισε ότι με αυτή «την πολιτικοποίηση τραυματίζεται η ποιότητα του δημοσίου και του πολιτικού διαλόγου», ενώ «θα έπρεπε να αποβλέπει στην κοινωνική συνοχή».
Σε σχέση με την πολιτικοποίηση ηθικών ζητημάτων, ο γνωστός φιλόσοφος τόνισε ότι με αυτή «την πολιτικοποίηση τραυματίζεται η ποιότητα του δημοσίου και του πολιτικού διαλόγου», ενώ «θα έπρεπε να αποβλέπει στην κοινωνική συνοχή».
Και συμπλήρωσε ότι «ο τρόπος του συνεχούς αλληλοφαγώματος στην πολιτική μας ζωή, οφείλεται στο γεγονός ότι η πολιτική εγκαταλείπει τον ρόλο της ως παράγοντας κοινωνικής συνοχής» και «ο πολίτης, βλέποντας αυτά, κλονίζεται η εμπιστοσύνη του στην πολιτεία, στην πολιτική του ηγεσία και συμμετέχει και αυτός σε έναν αλληλοσπαραγμό που αρχίζει».
Τα ellinikahoaxes, όπως αναφέρουν, επικοινώνησαν με τον ίδιο τον κ. Ράμφο, ο οποίος τους ανέφερε ότι ο πίνακας αποτελεί οικογενειακό κειμήλιο, και πρόκειται για πρόγονο της συζύγου του. Απεικονίζεται ο Χατζή-Λορεντζής Σκυλίτσης, πρόκριτος της Χίου, απαγχονισθείς το 1822 από τους Οθωμανούς.
O εν λόγω Χατζή Λορεντζής Σκυλίτσης, πλούσιος έμπορος με πολλές δωρεές, γεννήθηκε στις 12 Απριλίου 1765 στη Χίο. Ανήκε στην πλούσια, «αριστοκρατική» τάξη των εμπόρων και προεστών της Χίου. Ήταν, συνεπώς, αναμενόμενο να φέρει ως κάλυμμα της κεφαλής και σύμβολο ισχύος ένα τουρμπάνι, το οποίο πιθανώς, ως μόνο «ύποπτο» στοιχείο, αποτέλεσε την αφορμή για τη διατύπωση των υπό εξέταση ισχυρισμών. O Χατζή Λορεντζής Σκυλίτσης απαγχονίστηκε στις 23 Απριλίου 1822, μαζί με δεκάδες επιφανείς Χιώτες, στην τάφρο του φρουρίου της χώρας του νησιού, μετά την εμπλοκή των Χίων στην επανάσταση.
Το συμπέρασμα: Το πορτρέτο ενός άνδρα με αμφίεση της οθωμανικής περιόδου στον τοίχο του σπιτιού του συγγραφέα και φιλοσόφου Στέλιου Ράμφου παρουσιάστηκε εκτός του παραγματικού του πλαισίου αναφοράς. Δεν απεικονίζει κάποιον Τούρκο, από τον οποίο κατάγεται ή τον οποίο θαυμάζει ο Στέλιος Ράμφος, ούτε αποτελεί σημάδι «κατρακύλας» του ιδίου ή της Νίκης Κεραμέως, που τον είχε επισκεφθεί το 2019 (και όχι εν μέσω πανδημίας). Το πορτρέτο είναι οικογενειακό κειμήλιο, και σε αυτό απεικονίζεται πρόγονος της συζύγου του. Το όνομά του, σύμφωνα με τον συγγραφέα, ήταν Χατζή Λορεντζής Σκυλίτσης, υπήρξε προεστός της Χίου και απαγχονίστηκε από τους Τούρκους το 1822, σε αντίποινα της συμμετοχής των Χίων στην Επανάσταση.
Πηγή: ellinikahoaxes.gr
Πηγή, (από όπου μπορείτε να ακούσετε και ολόκληρη την συνέντευξη): ertnews.gr
Παραπληροφόρηση περί «ύποπτου» πίνακα στο σπίτι του Στέλιου Ράμφου
Από τα ellinikahoaxes.grΤον Φεβρουάριο του 2021 κυκλοφόρησε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μια φωτογραφία-στιγμιότυπο ανάρτησης της Υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως, από το 2019, όταν και συνάντησε στο σπίτι του τον συγγραφέα και φιλόσοφο Στέλιο Ράμφο. Συγκεκριμένα, παρουσιάζεται ως «πατριωτικά ύποπτος», καθώς στο βάθος διακρίνεται ένας πίνακας-πορτρέτο στο οποίο υπονοείται ότι απεικονίζεται κάποιος άνδρας τουρκικής καταγωγής, τον οποίο προφανώς αυτός θαυμάζει ή από τον οποίο κατάγεται ο συγγραφέας. Ωστόσο, όλα αυτά τα σχόλια δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα.
Τα ellinikahoaxes, όπως αναφέρουν, επικοινώνησαν με τον ίδιο τον κ. Ράμφο, ο οποίος τους ανέφερε ότι ο πίνακας αποτελεί οικογενειακό κειμήλιο, και πρόκειται για πρόγονο της συζύγου του. Απεικονίζεται ο Χατζή-Λορεντζής Σκυλίτσης, πρόκριτος της Χίου, απαγχονισθείς το 1822 από τους Οθωμανούς.
O εν λόγω Χατζή Λορεντζής Σκυλίτσης, πλούσιος έμπορος με πολλές δωρεές, γεννήθηκε στις 12 Απριλίου 1765 στη Χίο. Ανήκε στην πλούσια, «αριστοκρατική» τάξη των εμπόρων και προεστών της Χίου. Ήταν, συνεπώς, αναμενόμενο να φέρει ως κάλυμμα της κεφαλής και σύμβολο ισχύος ένα τουρμπάνι, το οποίο πιθανώς, ως μόνο «ύποπτο» στοιχείο, αποτέλεσε την αφορμή για τη διατύπωση των υπό εξέταση ισχυρισμών. O Χατζή Λορεντζής Σκυλίτσης απαγχονίστηκε στις 23 Απριλίου 1822, μαζί με δεκάδες επιφανείς Χιώτες, στην τάφρο του φρουρίου της χώρας του νησιού, μετά την εμπλοκή των Χίων στην επανάσταση.
Το συμπέρασμα: Το πορτρέτο ενός άνδρα με αμφίεση της οθωμανικής περιόδου στον τοίχο του σπιτιού του συγγραφέα και φιλοσόφου Στέλιου Ράμφου παρουσιάστηκε εκτός του παραγματικού του πλαισίου αναφοράς. Δεν απεικονίζει κάποιον Τούρκο, από τον οποίο κατάγεται ή τον οποίο θαυμάζει ο Στέλιος Ράμφος, ούτε αποτελεί σημάδι «κατρακύλας» του ιδίου ή της Νίκης Κεραμέως, που τον είχε επισκεφθεί το 2019 (και όχι εν μέσω πανδημίας). Το πορτρέτο είναι οικογενειακό κειμήλιο, και σε αυτό απεικονίζεται πρόγονος της συζύγου του. Το όνομά του, σύμφωνα με τον συγγραφέα, ήταν Χατζή Λορεντζής Σκυλίτσης, υπήρξε προεστός της Χίου και απαγχονίστηκε από τους Τούρκους το 1822, σε αντίποινα της συμμετοχής των Χίων στην Επανάσταση.
Πηγή: ellinikahoaxes.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου