«Ο νεαρός τυμπανιστής του Μεσολογγίου» αγναντεύει την Ακρόπολη από το 13ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στο Μετς, ενώ το «Πάνθεον» των Αγωνιστών του ‘21 συντροφεύει τους μαθητές στο 133ο Δημοτικό Σχολείο, στην Κυψέλη: Δύο ακόμη εντυπωσιακές τοιχογραφίες μεγάλης κλίμακας, δίνουν χρώμα και πνοή σε σχολικά κτίρια της Αθήνας, ολοκληρώνοντας με αυτόν τον τρόπο το πρόγραμμα των τεσσάρων δημόσιων τοιχογραφιών με τίτλο: «From the Roots to the Sky», που υλοποιήθηκε από τον Δήμο Αθηναίων και την Urban Act, με τη συμμετοχή σημαντικών καλλιτεχνών της Street Art. Είχαν προηγηθεί οι τοιχογραφίες «Ερωτόκριτος και Αρετούσα» και «Εις Σάμον». Όλες σε σχολεία στην Αθήνα.
«Ο νεαρός τυμπανιστής του Μεσολογγίου»
Η τοιχογραφία στο σχολείο του Μετς, εμπνευσμένη από το έργο του Γερμανού ζωγράφου Johann Georg Christian Perlberg, με τίτλο «Ο νεαρός τυμπανιστής του Μεσολογγίου» (ή «τα Τύμπανα του πολέμου της Ανεξαρτησίας»), φιλοξενείται στο προαύλιο του 13ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών και φιλοτεχνήθηκε από τον street artist SAME84.
Στην 3η κατά σειρά τοιχογραφία, στο πλαίσιο του προγράμματος δημόσιων τοιχογραφιών του Δήμου Αθηναίων, ο καλλιτέχνης χρησιμοποίησε μικτή τεχνική από σπρέι και ακρυλικά χρώματα, προκειμένου να αποδώσει ελεύθερα το έργο σε εντυπωσιακά μεγάλη κλίμακα, σαν να το παρουσίαζε σε καμβά. «Μέσα από το έργο μου θέλησα να εκφράσω την επανάσταση, όπως θα ήθελα να γίνει ακόμη και στις μέρες μας: Ένας νέος να δίνει το ρυθμό της», επισημαίνει σε σύντομο μήνυμά του ο δημιουργός.
Το «Πάνθεον» των Αγωνιστών του ‘21
Η τοιχογραφία «Πάνθεον» των Αγωνιστών του ‘21 είναι μια σύνθεση εμπνευσμένη από τρεις από τους σπουδαιότερους πρωταγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης: Της Λασκαρίνας Μπουμπουλίνας, του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και του Κωνσταντίνου Κανάρη. Οι ηρωικές αυτές μορφές ενέπνευσαν τον street artist GOSPEL και απεικονίζονται με αφαιρετικό τρόπο και έντονα χρώματα σε τοίχο του 133ου Δημοτικού Σχολείου, στην Κυψέλη.
H επιλογή του Κωνσταντίνου Κανάρη δεν έγινε τυχαία, καθώς ο ίδιος, ο οποίος διετέλεσε Πρωθυπουργός της χώρας πέντε φορές, έζησε για ένα διάστημα της ζωής του στην Κυψέλη. Η συγκεκριμένη τοιχογραφία, η οποία αποτίνει φόρο τιμής στον ήρωα του '21, πλαισιώνεται με διακοσμητικά στοιχεία που παραπέμπουν στη δράση του, όπως το κανόνι και το πλοίο.
«Ερωτόκριτος και Αρετούσα» και «Εις Σάμον»*.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη τοιχογραφία φιλοτεχνήθηκε από τον Έλληνα street artist KEZ στο 104ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, και ήταν εμπνευσμένη από το πολύ γνωστό έργο «Ερωτόκριτος και Αρετούσα» του λαϊκού μας ζωγράφου Θεόφιλου. Στη δεύτερη τοιχογραφία, που κοσμεί το 18ο Ενιαίο Λύκειο Αθηνών η έμπνευση του καλλιτέχνη Λεωνίδα Γιαννακόπουλου πήγασε από τους στίχους του Ανδρέα Κάλβου, που περιλαμβάνονται στην ωδή «Εις Σάμον».
Το πρόγραμμα για το 2021 υλοποιήθηκε σε τοίχους τεσσάρων σχολικών κτιρίων της Αθήνας και ήταν αφιερωμένο στις «επετειακές δράσεις 1821 - 2021». Οι καλλιτέχνες άντλησαν έμπνευση από σημαντικές προσωπικότητες, που ξεχώρισαν και των οποίων τα έργα και οι δράσεις συνέβαλαν στη συνοχή, την ελπίδα, αλλά και στη μελλοντική εξέλιξη της χώρας.
Ο Λόρδος Βύρωνας του street artist Cacao Rocks κοσμεί κτίριο στου Ψυρρή
H επιλογή του Κωνσταντίνου Κανάρη δεν έγινε τυχαία, καθώς ο ίδιος, ο οποίος διετέλεσε Πρωθυπουργός της χώρας πέντε φορές, έζησε για ένα διάστημα της ζωής του στην Κυψέλη. Η συγκεκριμένη τοιχογραφία, η οποία αποτίνει φόρο τιμής στον ήρωα του '21, πλαισιώνεται με διακοσμητικά στοιχεία που παραπέμπουν στη δράση του, όπως το κανόνι και το πλοίο.
«Ερωτόκριτος και Αρετούσα» και «Εις Σάμον»*.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη τοιχογραφία φιλοτεχνήθηκε από τον Έλληνα street artist KEZ στο 104ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, και ήταν εμπνευσμένη από το πολύ γνωστό έργο «Ερωτόκριτος και Αρετούσα» του λαϊκού μας ζωγράφου Θεόφιλου. Στη δεύτερη τοιχογραφία, που κοσμεί το 18ο Ενιαίο Λύκειο Αθηνών η έμπνευση του καλλιτέχνη Λεωνίδα Γιαννακόπουλου πήγασε από τους στίχους του Ανδρέα Κάλβου, που περιλαμβάνονται στην ωδή «Εις Σάμον».
Το πρόγραμμα για το 2021 υλοποιήθηκε σε τοίχους τεσσάρων σχολικών κτιρίων της Αθήνας και ήταν αφιερωμένο στις «επετειακές δράσεις 1821 - 2021». Οι καλλιτέχνες άντλησαν έμπνευση από σημαντικές προσωπικότητες, που ξεχώρισαν και των οποίων τα έργα και οι δράσεις συνέβαλαν στη συνοχή, την ελπίδα, αλλά και στη μελλοντική εξέλιξη της χώρας.
Ο Λόρδος Βύρωνας του street artist Cacao Rocks κοσμεί κτίριο στου Ψυρρή
Στο πρόγραμμα δημόσιων τοιχογραφιών, που υλοποίησε ο Δήμος Αθηναίων εντάσσεται και μία ακόμη τοιχογραφία εμπνευσμένη από το 1821, αυτή του street artist Cacao Rocks.
Ο γνωστός καλλιτέχνης φιλοτέχνησε ένα εντυπωσιακό πορτραίτο του Φιλέλληνα ποιητή Λόρδου Βύρωνα, στο πλαίσιο ανάδειξης προσωπικοτήτων από τον χώρο της διανόησης και της λογοτεχνίας, που με τη δράση τους συνέβαλαν στη διάδοση του αγώνα για την ελευθερία των Ελλήνων. Πρόκειται για ένα -μεγάλων διαστάσεων- mural που ολοκληρώθηκε τον Δεκέμβριο του 2021 και κοσμεί τον τοίχο κτιρίου στη συμβολή των οδών Τομπάζη και Λεοχάρους, στην περιοχή του Ψυρρή.
Ο Cacao Rocks, αναφερόμενος στο έργο του, τόνισε: «Ευχαριστώ πολύ τον Δήμο Αθηναίων για την έμπνευση και τη συνεισφορά στην υλοποίηση αυτού του έργου. Με αυτή την κίνηση, δημιουργούμε ένα σύγχρονο μνημείο για τον φιλελληνισμό κα τιμούμε την προσωπικότητα του Λόρδου Βύρωνα, που έδωσε τη ζωή του για την Ελλάδα και την ελευθερία».
Για τη δημιουργία της τοιχογραφίας του, ο καλλιτέχνης χρησιμοποίησε τεχνοτροπία που θυμίζει τη ζωγραφική των μοντερνιστών του προηγούμενου αιώνα, αφήνοντας σε δεύτερο επίπεδο το παραστατικό μέρος της σύνθεσης και δημιουργώντας μια pop ζωγραφική εκδοχή της προτομής του Λόρδου Βύρωνα.
Πηγή: https://www.cityofathens.gr/node/37316
* Σχετική ανάρτηση: Τοιχογραφία: «Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»
Ο Cacao Rocks, αναφερόμενος στο έργο του, τόνισε: «Ευχαριστώ πολύ τον Δήμο Αθηναίων για την έμπνευση και τη συνεισφορά στην υλοποίηση αυτού του έργου. Με αυτή την κίνηση, δημιουργούμε ένα σύγχρονο μνημείο για τον φιλελληνισμό κα τιμούμε την προσωπικότητα του Λόρδου Βύρωνα, που έδωσε τη ζωή του για την Ελλάδα και την ελευθερία».
Για τη δημιουργία της τοιχογραφίας του, ο καλλιτέχνης χρησιμοποίησε τεχνοτροπία που θυμίζει τη ζωγραφική των μοντερνιστών του προηγούμενου αιώνα, αφήνοντας σε δεύτερο επίπεδο το παραστατικό μέρος της σύνθεσης και δημιουργώντας μια pop ζωγραφική εκδοχή της προτομής του Λόρδου Βύρωνα.
Πηγή: https://www.cityofathens.gr/node/37316
* Σχετική ανάρτηση: Τοιχογραφία: «Θέλει αρετήν και τόλμην η ελευθερία»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου