Αυτές τις μέρες συμπληρώθηκαν σαράντα χρόνια από το θάνατο του μεγάλου Ισπανού ζωγράφου, του Πάμπλο Πικάσο (Picasso). Πέθανε στις 8 Απριλίου του 1973, σε ηλικία 92 χρονών. Θεωρείται ως ένας από τους κυριότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης και ειδικότερα του κυβισμού.
Δύο λόγια μόνο για διασημότερο ίσως έργο του Πικάσο, την Guernica (Γκερνίκα):
Αποτελεί την απεικόνιση του Γερμανικού βομβαρδισμού της πόλης της Ισπανίας Γκερνίκα. Αυτός ο μεγάλος καμβάς περιγράφει την απανθρωπιά, την βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου.
Η διαδικασία της ζωγραφικής του πίνακα αποτυπώθηκε σε μια σειρά φωτογραφιών από τη διασημότερη ερωμένη του Πικάσο, την Dora Maar, μια διακεκριμένη καλλιτέχνιδα.
Η Guernica έμεινε κρεμασμένη στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια και ο Πικάσο είχε δηλώσει πως δε θα επέστρεφε στην Ισπανία προτού αποκατασταθεί πλήρως η δημοκρατία.
Το 1981 η Γκερνίκα επιστράφηκε στην Ισπανία και εκτέθηκε αρχικά στο Casón del Buen Retiro και κατόπιν στο Μουσείο ντελ Πράδο. Το 1992 ο πίνακας μεταφέρθηκε στην οριστική του θέση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, του οποίου έγινε το διασημότερο και σπουδαιότερο έκθεμα.
Πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki
Σημείωση: Η ανάρτηση αυτή - ένα μικρό αφιέρωμα στο μεγάλο εκπρόσωπο της Αφηρημένης Τέχνης - συμπίπτει με τη χιλιοστή (1000) ανάρτηση στο Αφηρημένο Blog. Τυχαίο;
Δύο λόγια μόνο για διασημότερο ίσως έργο του Πικάσο, την Guernica (Γκερνίκα):
Αποτελεί την απεικόνιση του Γερμανικού βομβαρδισμού της πόλης της Ισπανίας Γκερνίκα. Αυτός ο μεγάλος καμβάς περιγράφει την απανθρωπιά, την βιαιότητα και την απόγνωση του πολέμου.
Η διαδικασία της ζωγραφικής του πίνακα αποτυπώθηκε σε μια σειρά φωτογραφιών από τη διασημότερη ερωμένη του Πικάσο, την Dora Maar, μια διακεκριμένη καλλιτέχνιδα.
Η Guernica έμεινε κρεμασμένη στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης της Νέας Υόρκης για πολλά χρόνια και ο Πικάσο είχε δηλώσει πως δε θα επέστρεφε στην Ισπανία προτού αποκατασταθεί πλήρως η δημοκρατία.
Το 1981 η Γκερνίκα επιστράφηκε στην Ισπανία και εκτέθηκε αρχικά στο Casón del Buen Retiro και κατόπιν στο Μουσείο ντελ Πράδο. Το 1992 ο πίνακας μεταφέρθηκε στην οριστική του θέση στο Εθνικό Μουσείο Τέχνης Βασίλισσα Σοφία στη Μαδρίτη, του οποίου έγινε το διασημότερο και σπουδαιότερο έκθεμα.
Πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki
Σημείωση: Η ανάρτηση αυτή - ένα μικρό αφιέρωμα στο μεγάλο εκπρόσωπο της Αφηρημένης Τέχνης - συμπίπτει με τη χιλιοστή (1000) ανάρτηση στο Αφηρημένο Blog. Τυχαίο;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου