Έκρηξη των αισθήσεων
Και τα 26 «Νέα Έργα» ο μεγάλος Γερμανός ζωγράφος Γκέρχαρντ Ρίχτερ τα φιλοτέχνησε το 2016. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγωγή εδώ και χρόνια. Τα νέα έργα είναι δυναμικά, γεμάτα ζωή, ρυθμό και χρώμα.
Ένα αφηρημένο έργο
Ως βάση των έργων ο Γέρχαρντ Ρίχτερ κάποιες φορές επέλεξε το μουσαμά, άλλες φορές το ξύλο και άλλες φορές το αλουμίνιο. Επέλεξε έντονα χρώματα και ένα δυναμικό σχέδιο. Η έκθεση με τα 26 νέα έργα του διάσημου Γερμανού ζωγράφου στο μουσείο Λούντβιχ γίνεται με αφορμή τα 85α γενέθλιά του.
Το γυμνό κορίτσι
Ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ έχει εκθέσει πολλές φορές στο μουσείο Λούντβιχ. Ο ιδρυτής του μουσείου Πέτερ Λούντβιχ ήταν από νωρίς ένας από τους συλλέκτες του. Το συγκεκριμένο έργο εχει τίτλο «Έμα» και πρόκειται για την πρώην σύζυγο του ζωγράφου. Ο καλλιτέχνης πολλές φορές είχε αυτοβιογραφικές αναφορές στο έργο του.
Ο δάσκαλος του τυχαίου
Πότε με το πινέλο, πότε με την σπάτουλα, πότε με μαχαίρια, ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ απλώνει το χρώμα σε πολλαπλές στρώσεις. Ο ίδιος κάνει λόγο για τυχαίες συνθέσεις ωστόσο μπορεί κανείς να παρατηρήσει πόσο επεμβαίνει στο έργο. Τελικά το αποτέλεσμα δεν μοιάζει τόσο τυχαίο αλλά γίνεται σχεδόν «ηθελημένο».
Ένας πίνακας για τον πόλεμο
Και η αφηρημένη σύνθεση με τον τίτλο «Πόλεμος» του 1981 ανήκει στα ξεχωριστά κομμάτια της συλλογής του μουσείου Λούντβιχ που μαζί με τα «Νέα Έργα» εκτίθενται στην τωρινή έκθεση με αφορμή τα 85α γενέθλιά του. Οι τιμές των έργων αγγίζουν εκατομμύρια και για ένα συλλέκτη είναι μεγάλη τιμή να έχει έργα του.
Πέντε πόρτες
«Πέντε πόρτες» ονομάζεται το έργο που φιλοτέχνησε ο Ρίχτερ το 1967 και το αγόρασε ο Πέτερ Λούντβιχ. Ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ είναι σήμερα ο πιο διάσημος Γερμανός ζωγράφος. Τα τελευταία 50 χρόνια έχει αλλάξει πολλές φορές στιλ και έχει δοκιμάσει να πειραματιστεί.
Δεν του αρέσουν οι αυτοπροσωπογραφίες
Ακόμα μια αφηρημένη σύνθεση. Ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ σχετικά αργά, σε ηλικία δηλαδή 16 χρονών, αποφάσισε ότι θέλει να γίνει ζωγράφο. «Ήμουν πολύ εσωστρεφής, πολύ μοναχικός. Τότε σχεδιάζα και ζωγράφιζα πολύ.» Δεν του άρεσαν οι αυτοπροσωπογραφίες γιατί φοβόταν μήπως τον αναγνωρίσουν. «Μου αρκεί να αναγνωρίζουν τα έργα» έλεγε.
Και τα 26 «Νέα Έργα» ο μεγάλος Γερμανός ζωγράφος Γκέρχαρντ Ρίχτερ τα φιλοτέχνησε το 2016. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη παραγωγή εδώ και χρόνια. Τα νέα έργα είναι δυναμικά, γεμάτα ζωή, ρυθμό και χρώμα.
Ένα αφηρημένο έργο
Ως βάση των έργων ο Γέρχαρντ Ρίχτερ κάποιες φορές επέλεξε το μουσαμά, άλλες φορές το ξύλο και άλλες φορές το αλουμίνιο. Επέλεξε έντονα χρώματα και ένα δυναμικό σχέδιο. Η έκθεση με τα 26 νέα έργα του διάσημου Γερμανού ζωγράφου στο μουσείο Λούντβιχ γίνεται με αφορμή τα 85α γενέθλιά του.
Το γυμνό κορίτσι
Ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ έχει εκθέσει πολλές φορές στο μουσείο Λούντβιχ. Ο ιδρυτής του μουσείου Πέτερ Λούντβιχ ήταν από νωρίς ένας από τους συλλέκτες του. Το συγκεκριμένο έργο εχει τίτλο «Έμα» και πρόκειται για την πρώην σύζυγο του ζωγράφου. Ο καλλιτέχνης πολλές φορές είχε αυτοβιογραφικές αναφορές στο έργο του.
Ο δάσκαλος του τυχαίου
Πότε με το πινέλο, πότε με την σπάτουλα, πότε με μαχαίρια, ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ απλώνει το χρώμα σε πολλαπλές στρώσεις. Ο ίδιος κάνει λόγο για τυχαίες συνθέσεις ωστόσο μπορεί κανείς να παρατηρήσει πόσο επεμβαίνει στο έργο. Τελικά το αποτέλεσμα δεν μοιάζει τόσο τυχαίο αλλά γίνεται σχεδόν «ηθελημένο».
Ένας πίνακας για τον πόλεμο
Και η αφηρημένη σύνθεση με τον τίτλο «Πόλεμος» του 1981 ανήκει στα ξεχωριστά κομμάτια της συλλογής του μουσείου Λούντβιχ που μαζί με τα «Νέα Έργα» εκτίθενται στην τωρινή έκθεση με αφορμή τα 85α γενέθλιά του. Οι τιμές των έργων αγγίζουν εκατομμύρια και για ένα συλλέκτη είναι μεγάλη τιμή να έχει έργα του.
Πέντε πόρτες
«Πέντε πόρτες» ονομάζεται το έργο που φιλοτέχνησε ο Ρίχτερ το 1967 και το αγόρασε ο Πέτερ Λούντβιχ. Ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ είναι σήμερα ο πιο διάσημος Γερμανός ζωγράφος. Τα τελευταία 50 χρόνια έχει αλλάξει πολλές φορές στιλ και έχει δοκιμάσει να πειραματιστεί.
Δεν του αρέσουν οι αυτοπροσωπογραφίες
Ακόμα μια αφηρημένη σύνθεση. Ο Γκέρχαρντ Ρίχτερ σχετικά αργά, σε ηλικία δηλαδή 16 χρονών, αποφάσισε ότι θέλει να γίνει ζωγράφο. «Ήμουν πολύ εσωστρεφής, πολύ μοναχικός. Τότε σχεδιάζα και ζωγράφιζα πολύ.» Δεν του άρεσαν οι αυτοπροσωπογραφίες γιατί φοβόταν μήπως τον αναγνωρίσουν. «Μου αρκεί να αναγνωρίζουν τα έργα» έλεγε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου