Στον De Prangey αποδίδεται η πρώτη δαγκεροτυπία του Παρθενώνα, τον οποίο φωτογράφισε το 1842, στα πρώτα χρόνια του νέου κράτους.
Ανάμεσα στο 1842 και το 1845, ο Γάλλος υπήκοος Girault de Prangey ταξίδεψε στην Ανατολική Μεσόγειο
με σκοπό να φωτογραφίσει τα μνημεία της αρχαιότητας με τον ενθουσιασμό του νέου μέσου. Στη διάρκεια αυτής της τριετίας, ο Γάλλος φωτογράφος έβγαλε περίπου 1.000 φωτογραφίες, εκ των οποίων οι 120 παρουσιάζονται αυτή την περίοδο στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης στην έκθεση «Monumental Journey» και διάρκεια έως 12 Μαΐου. Οπως αναφέρει σε εκτενές άρθρο του ο Μάικλ Πρες στον καλλιτεχνικό ιστότοπο «Hyperallergic», η έκθεση στο Μητροπολιτικό είναι η κορωνίδα μιας ολοένα και πιο οργανωμένης τάσης γνωριμίας με τις απαρχές της φωτογραφίας.
Ανάμεσα στο 1842 και το 1845, ο Γάλλος υπήκοος Girault de Prangey ταξίδεψε στην Ανατολική Μεσόγειο
με σκοπό να φωτογραφίσει τα μνημεία της αρχαιότητας με τον ενθουσιασμό του νέου μέσου. Στη διάρκεια αυτής της τριετίας, ο Γάλλος φωτογράφος έβγαλε περίπου 1.000 φωτογραφίες, εκ των οποίων οι 120 παρουσιάζονται αυτή την περίοδο στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης στην έκθεση «Monumental Journey» και διάρκεια έως 12 Μαΐου. Οπως αναφέρει σε εκτενές άρθρο του ο Μάικλ Πρες στον καλλιτεχνικό ιστότοπο «Hyperallergic», η έκθεση στο Μητροπολιτικό είναι η κορωνίδα μιας ολοένα και πιο οργανωμένης τάσης γνωριμίας με τις απαρχές της φωτογραφίας.
Αυτή την περίοδο, το Ιδρυμα Barnes στη Φιλαδέλφεια παρουσιάζει την έκθεση «Από σήμερα, η ζωγραφική είναι νεκρή» με φωτογραφίες Ευρωπαίων φωτογράφων της περιόδου 1840-1880. Σήμερα απαιτείται προσπάθεια για να αντιληφθούμε τι σήμαινε η εφεύρεση της φωτογραφίας, που έχει επίσημη ληξιαρχική πράξη γεννήσεως το έτος 1839.
Εχει επιπλέον ενδιαφέρον να ανατρέξουμε πίσω στα πρώτα χρόνια και στους σκαπανείς όπως ο Γάλλος φωτογράφος Girault de Prangey που, ξεκινώντας για τον Μεγάλο Γύρο της Ανατολικής Μεσογείου, πέρασε και από την Ελλάδα του 1842 αφού είχε ήδη περάσει από τη Ρώμη.
Στον De Prangey αποδίδεται η πρώτη –πιθανότατα– δαγκεροτυπία του Παρθενώνα, τον οποίο φωτογράφισε στα πρώτα χρόνια του νέου κράτους, με τις πρώτες εργασίες εκκαθάρισης του τοπίου πάνω στον Ιερό Βράχο. Εχουμε ακόμη και τη δαγκεροτυπία από τον Πύργο των Αέρηδων αλλά και από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός στην πρώιμη φάση του μνημείου, με τις προσκτήσεις και τον κίονα που αργότερα έπεσε σε φοβερή καταιγίδα.
Το ταξίδι στην Ανατολική Μεσόγειο συνεχίστηκε στην Ιερουσαλήμ, στον Λίβανο, στην Αίγυπτο, με την επιδίωξη να συμβάλει στην επιστημονική γνώση, να έχει δηλαδή την αξία τεκμηρίου, αλλά επιπλέον να παραδώσει ένα αυτόνομο καλλιτεχνικό έργο υψηλής αισθητικής αξίας. Η συμβολή στην ιστορία της αρχιτεκτονικής ήταν τεράστια.
Πηγή: kathimerini.gr
Πηγή: kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου