Πιστά αντίγραφα των αγαπημένων φορεμάτων της πριγκίπισσας Σίσσυ «ζωντανεύουν» στους κήπους του Αχιλλείου.
Άγνωστα σκίτσα του Μοντιλιάνι βρέθηκαν κρυμμένα πίσω από το έργο του «Γυμνό με Καπέλο».
Ένας «Παράδεισος Χρωμάτων» σε σχολείο της Νίκαιας
Ένα καλαίσθητο γκράφιτι δίνει χρώμα στη ζωή των μαθητών και των κατοίκων της Νίκαιας καθώς εδώ και λίγες ημέρες ολοκληρώθηκε η όμορφη τοιχογραφία που βρίσκεται στην πρόσοψη του 26ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας.
Το έργο απεικονίζει ένα αγοράκι και ένα κοριτσάκι, που έχουν το δικό τους σπίτι και πλαισιώνονται από χρώματα και λουλούδια.
Το έργο φιλοτεχνήθηκε από τον ζωγράφο Χρήστο Ρουμελιώτη, έπειτα από την έμπνευση του συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 26ου Δημοτικού Σχολείου Νίκαιας και της σχολικής επιτροπής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Νίκαιας- Αγ.Ι.Ρέντη.
Τα εντυπωσιακά χρώματα και το καλαίσθητο σχέδιο, εντυπωσιάζουν όσους διέρχονται από το κτίριο του συγκροτήματος και ήδη έχει αποσπάσει πολλά θετικά σχόλια από κατοίκους και μαθητές. Εξάλλου, «το σχολείο θα βαφόταν ούτως ή άλλως» όπως επεσήμανε ο Ηλίας Σάμιος, εκπαιδευτικός και πρόεδρος της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Η μάνα-πρόσφυγας της Μικράς Ασίας, σε γκράφιτι στη Νέα Αλικαρνασσό
Τη μάνα Μικρασιάτισσα που άφησε πίσω τον τόπο της και πήρε τον δρόμο της προσφυγιάς, απεικονίζει ένα γκράφιτι που δημιουργήθηκε σε ένα από τα κεντρικότερα σημεία της Νέας Αλικαρνασσού στο Ηράκλειο.
Το γκράφιτι απεικονίζει την μάνα Μικρασιάτισσα που έχει στην αγκαλιά της ένα παιδί και ακόμη ένα δίπλα της. Το βλέμμα της είναι θλιμμένο και φοβισμένο, παίρνοντας τον δρόμο της προσφυγιάς.
Η περιοχή είναι μία από αυτές που εγκαταστάθηκαν πρόσφυγες από τη Μικρά Ασία και που μέχρι σήμερα διατηρούν τα έθιμα και το δέσιμο με τον τόπο των προγόνων τους. Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η πρόεδρος του Πολιτιστικού Συλλόγου «Η Αρτεμισία» Ελένη Ασπετάκη, ανέφερε ότι η πρωτοβουλία για να δημιουργηθεί αυτό το γκράφιτι, ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τις δράσεις που γίνονται φέτος με αφορμή τη συμπλήρωση 100 χρόνων από τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Πηγή: amna.gr/662246
Πιστά αντίγραφα των φορεμάτων της Σίσσυ στο Αχίλλειο
Τη βλέπεις να περνά δίπλα σου, κρατώντας τη δαντελένια λευκή ομπρέλα της που ρίχνει σκιά στο πρόσωπο της για να αποφύγει τις καυτές ακτίνες του ήλιου. Το βάδισμά της είναι αθόρυβο, ακούς μόνο τον ελαφρύ κυματισμό που κάνει το βαρύ, κεντημένο, κατάλευκο φόρεμα της που φέρει όλη τη λάμψη της αγαπημένης πριγκίπισσας των Κερκυραίων, της Σίσσυ, όπως την αποκαλούσαν, γνωστή ευρέως ως αυτοκράτειρα Ελισάβετ της Αυστρίας.
Αυτή τη μαγική εικόνα που σε παρασύρει σε άλλες εποχές που θυμίζουν παραμύθι, ανακαλύπτει όποιος επισκεφθεί το ανάκτορο Αχίλλειον στην Κέρκυρα, ένα από τα πιο αρχιτεκτονικά αριστουργήματα του νησιού.
Στο Αχίλλειο βρίσκονται ήδη δύο πιστά αντίγραφα από τις αυθεντικές τουαλέτες της Αυτοκράτειρας Σίσσυ, δημιουργίες της διεθνούς φήμης σχεδιάστριας μόδας Monika Czedly. Πρόκειται για τα αντίγραφα της «μπλε τουαλέτας» και της «άσπρης τουαλέτας», που ήταν και η αγαπημένη της πριγκίπισσας.
Τα αντίγραφα των κοστουμιών της πριγκίπισσας Σίσσυ παρουσίασε, αρχές του καλοκαιριού, στους κήπους του Αχιλλείου, η ίδια η Fashion Designer Monika Czedly, ενώ τον Αύγουστο αναμένεται να έρθει στο Αχίλλειο και η ροζ τουαλέτα της πριγκίπισσας.
Πηγή: amna.gr/662266
Άγνωστα σκίτσα του Μοντιλιάνι βρέθηκαν κρυμμένα πίσω από το έργο του «Γυμνό με Καπέλο»
Οι επιμελητές του ισραηλινού Μουσείου Hecht που βρίσκεται στους χώρους του Πανεπιστημίου της Χάιφα του Ισραήλ ανακάλυψαν τρία άγνωστα σκίτσα του διάσημου καλλιτέχνη Αμεντέο Μοντιλιάνι που «κρύβονταν» κάτω από την επιφάνεια του έργου του «Γυμνό με Καπέλο». Η ιστορικός τέχνης στο Μουσείο Hecht, Ίνα Μπέργκοβιτς, είπε χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για μία «εκπληκτική ανακάλυψη. Μέσω των ακτίνων Χ, είμαστε πραγματικά σε θέση να κάνουμε αυτό το άψυχο αντικείμενο να μιλήσει».
Το «Γυμνό με Καπέλο» του 1908 δεν είναι ένας συνηθισμένος πίνακας. Είναι ζωγραφισμένος και από τις δύο πλευρές του καμβά, με αντίθετη κατεύθυνση. Το πρόσωπο της Maud Abrantès, μιας φίλης του καλλιτέχνη, στην πίσω πλευρά είναι ανάποδα. Το 2010, ο επιμελητής του Μουσείου παρατήρησε τα μάτια μιας τρίτης φιγούρας που κρυφοκοίταζε κάτω από το γιακά της Αμπράντες. Αλλά μόνο φέτος η κρυφή εικόνα ήρθε στο φως. Ο καμβάς, όπως αποκαλύφθηκε εμπεριέχει πέντε από τους πίνακές του, πιθανότατα ζωγραφισμένους τον ένα πάνω στον άλλο, από ανάγκη για εξοικονόμηση καμβάδων και χρημάτων.
Σημειωτέον ο Μοντιλιάνι θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους εκπροσώπους του μοντερνισμού του 20ού αιώνα. Έζησε μια σύντομη, ταραχώδη, μποέμικη ζωή στη Γαλλία. Πέθανε σε ηλικία 35 ετών, πάμπτωχος από φυματιώδη μηνιγγίτιδα, στο νοσοκομείο Σαριτέ.
Πηγή: naftemporiki.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου