Οι ανασκαφές στον αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας έφεραν στο φως μια νέα ανακάλυψη: μια επιβλητική αίθουσα δεξιώσεων με εντυπωσιακές τοιχογραφίες, με θέμα τον Τρωικό Πόλεμο. Από τη Deutsche Welle:
Οι αρχαιολόγοι την ονόμασαν Salone delle Feste, Αίθουσα των Γιορτών. Ανήκε σε πλούσια οικογένεια της Πομπηίας, με εντυπωσιακές τοιχογραφίες, οι οποίες διατηρήθηκαν σε άριστη κατάσταση. Η όλη έμπνευση έφτασε από τον κύκλο του Τρωικού Πολέμου, με τον Πάρι και τον έρωτά του για την Ωραία Ελένη, αλλά και τον Απόλλωνα, ο οποίος προσπαθεί να κατακτήσει την Κασσάνδρα. Οι φιγούρες τους είναι ζωγραφισμένες σε μαύρο φόντο, έτσι ώστε να ξεχωρίζουν ακόμη περισσότερο, με τα ζωντανά τους χρώματα. O Πάρις, μάλιστα, αναφέρεται με το δεύτερό του όνομα, Αλέξανδρος.
«Το μαύρο χρώμα των τοίχων δεν είναι τυχαίο. Οι καλλιτέχνες το επέλεγαν σε αρκετές περιπτώσεις για να περιορίζονται οι συνέπειες του καπνού από τα λυχνάρια», δήλωσε ο διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου, Γκάμπριελ Τζουχτρίγκελ. Στην αίθουσα υπάρχουν πολύτιμα ρωμαϊκά μωσαϊκά, ενώ σε μικρή απόσταση βρίσκεται η εσωτερική αυλή και μια σκάλα, που οδηγούσε στους πάνω ορόφους. Εδώ κάποιος είχε ζωγραφίσει με κάρβουνο δυο μονομάχους και έναν τεράστιο φαλλό. Διότι, ως γνωστόν, στην Πομπηία και σε όλο τον κόσμο της αρχαιότητας η σεξουαλικότητα δεν αποτελούσε ταμπού.
Οι αρχαιολόγοι την ονόμασαν Salone delle Feste, Αίθουσα των Γιορτών. Ανήκε σε πλούσια οικογένεια της Πομπηίας, με εντυπωσιακές τοιχογραφίες, οι οποίες διατηρήθηκαν σε άριστη κατάσταση. Η όλη έμπνευση έφτασε από τον κύκλο του Τρωικού Πολέμου, με τον Πάρι και τον έρωτά του για την Ωραία Ελένη, αλλά και τον Απόλλωνα, ο οποίος προσπαθεί να κατακτήσει την Κασσάνδρα. Οι φιγούρες τους είναι ζωγραφισμένες σε μαύρο φόντο, έτσι ώστε να ξεχωρίζουν ακόμη περισσότερο, με τα ζωντανά τους χρώματα. O Πάρις, μάλιστα, αναφέρεται με το δεύτερό του όνομα, Αλέξανδρος.
«Το μαύρο χρώμα των τοίχων δεν είναι τυχαίο. Οι καλλιτέχνες το επέλεγαν σε αρκετές περιπτώσεις για να περιορίζονται οι συνέπειες του καπνού από τα λυχνάρια», δήλωσε ο διευθυντής του αρχαιολογικού πάρκου, Γκάμπριελ Τζουχτρίγκελ. Στην αίθουσα υπάρχουν πολύτιμα ρωμαϊκά μωσαϊκά, ενώ σε μικρή απόσταση βρίσκεται η εσωτερική αυλή και μια σκάλα, που οδηγούσε στους πάνω ορόφους. Εδώ κάποιος είχε ζωγραφίσει με κάρβουνο δυο μονομάχους και έναν τεράστιο φαλλό. Διότι, ως γνωστόν, στην Πομπηία και σε όλο τον κόσμο της αρχαιότητας η σεξουαλικότητα δεν αποτελούσε ταμπού.
Η Αίθουσα των Γιορτών στον αρχαιολογικό χώρο της Πομπηίας
Ευρύτερη αναφορά στη δύναμη της μοίρας
Οι εικόνες του ομηρικού έπους προσέφεραν έμπνευση στους κατοίκους της πόλης αυτής κοντά στο ηφαίστειο του Βεζούβιου, η οποία θάφτηκε κάτω από τη λάβα το 79 μ.Χ., για να μπορούν να μιλούν για την ίδια τους την ζωή, προσπαθώντας να καταλάβουν αν ο κάθε άνθρωπος είναι ελεύθερος να διαλέξει το μέλλον του και να αλλάξει -τουλάχιστον σε έναν βαθμό- το πεπρωμένο. Η «Αίθουσα των Γιορτών» έχει μήκος δεκαπέντε μέτρων και πλάτος έξι μέτρων, λένε οι ειδικοί. Με τη σημαντική αυτή ανακάλυψη επιβεβαιώνεται δε ότι η Πομπηία είναι ένας μοναδικός αρχαιολογικός χώρος, σε διεθνές επίπεδο.
«Ο έρωτας της Ωραίας Ελένης και του Πάρι ήταν "ανορθόδοξος" και προκάλεσε τον Τρωικό Πόλεμο ή αποτέλεσε ίσως μόνο την αφορμή. Σήμερα είμαστε όλοι μας σαν τον Πάρι και την Ελένη. Μπορούμε να διαλέξουμε αν θέλουμε να ασχοληθούμε μόνο με τη ζωή μας ή να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε με ποιον τρόπο αυτή συνδέεται με όλο το ιστορικό γίγνεσθαι», γράφει η εφημερίδα Corriere della Sera.
Όπως διαπιστώνουμε, η Πομπηία, τρεις αιώνες μετά την επίσημη έναρξη των ανασκαφών, δεν παύει να μας εκπλήσσει. Σύμφωνα με τους ειδικούς, μάλιστα, το ένα τρίτο της αρχαίας αυτής πόλης βρίσκεται ακόμη κάτω από μεγάλα στρώματα λάβας και συνεχίζει να αποτελεί εξαιρετικό «θησαυρό προς ανακάλυψη».
Πηγή: Deutsche Welle
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου